Ce este SPV
Spaţiul privat virtual este un serviciu electronic oferit de ANAF pe site-ul www.anaf.ro, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor.
Avantaje SPV – de ce sa te inscrii
- Este usor de accesat;
- Nu implica niciun cost;
- Poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet;
- Este disponibil 24h/24h;
- Nu este necesara deplasarea la sediul administratiei fiscale sau la oficiul
- postal pentru a primi un act administrativ fiscal;
- Permite vizualizarea obligatiilor de plata;
- Permite depunerea declaratiilor fiscale electronic ;
- Permite primirea de documente si acte administrativ fiscal in sistem
- Electronic;
- Registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani;
Procedura completa inregistrare cu explicatii
Pentru a avea acces la SPV trebuie să deţineţi un certificat digital calificat.
Conform OMEF nr. 858/2008, certificatele digitale se obţin de la furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditaţi este stabilit şi publicat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pe site-ul www.mcsi.ro;
Pentru a putea fi folosit la înrolarea în SPV, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de cel care l-a eliberat şi apoi inregistrat.
Confirmarea acestuia se face prin completarea documentului de confirmare existent pe portalul ANAF (pagina Asistenţă Contribuabili, modulul “Toate formularele cu explicaţii”) şi transmiterea prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital, firmă care va verifica datele din document şi-l va retransmite pe adresa de email confirmat.
Înregistrarea certificatului digital calificat o efectuaţi prin completarea cererii de înregistrare a unui certificat digital (formularul 150) existente pe portalul ANAF la sectiunea Servicii online – Declaraţii electronice – Înregistrare certificate calificate persoane juridice/reprezentant fiscal;
Persoanele care deţin certificat digital calificat înregistrat pot solicita
inregistrarea ca utilizator SPV.
Înregistrarea se face cu ajutorul formularului web existent pe portalul ANAF secţiunea Spaţiu Privat Virtual – Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în SPV.
Dacă formularul este completat corect se va genera un mesaj prin care se
aduce la cunoştinţă că înregistrarea s-a efectuat cu succes şi se va genera un număr de înregistrare.
Pentru aprobarea înregistrării în SPV trebuie să vă prezentaţi la orice administraţie fiscală în termen de 10 zile de la primirea acestui mesaj, împreună cu documentele justificative în original (documentele ataşate în arhiva zip din formularul web completat*) şi numărul de înregistrare.
După aprobare se va primi pe adresa de email confirmarea activării contului de SPV şi după aceasta vă puteţi autentifica în contul dumneavoastră.
Autentificarea se face selectând butonul Autentificare certificat de pe portalul ANAF. În continuare, se alege certificatul înregistrat şi se tasteaza PIN- ul, iar dacă totul este în regulă, puteţi utiliza serviciul SPV.
Baza legala a acestei proceduri:
Pentru mai multe informatii puteti consulta Ordinul ANAF 660/2016 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
1 Comment
Excelent articolul, multumesc pentru informatie.