Știați că oamenii care ne sună pentru oferte de contabilitate, înainte să întrebe orice alte amănunte întreabă unde avem sediul?
Se pare că potențialii clienți sunt mult mai interesați de acest aspect mult mai mult decât de tariful potențial a serviciului, de calitatea lui, de ce include un anumit pachet. Nu, ei vor să știe mai întîi de toate unde avem sediul.
Încerc să explic de fiecare dată:
– Știți, locația noastră nu contează chiar deloc, pentru că avem o persoană dedicată care vine și ridică actele de la sediul dvs. în fiecare lună și tot ea vi le returnează. Nu trebuie să faceți dvs. aceste deplasări. Iar dacă doriți să ne vedem pentru a discuta diverse aspecte contabile și fiscale dacă nu doriți să veniți la noi la sediu, pot veni eu la sediul dvs.
– Aaa, nu doamnă, dacă nu sunteți în sectorul X sau dacă nu aveți biroul pe strada Y nu mă interesează …
În concluzie degeaba explic. Se pare că toate aceste argumente pălesc în fața faptului că firma nu e situată în același cartier cu potențialul client. Iar asta este o problemă veche de ani de zile, o reminescență, dar derivată din ce? N-am ajuns niciodată să înțeleg nevoia unor clienți de a sta pe aceeași stradă, în același bloc, dacă se poate pe aceeași scară, ușă în ușă, cu contabilul.
Așa că dorința mea de contabil de astăzi este ca potențialii clienți să înțeleagă că alegerea contabilului în funcție de sectorul unde își are el sediul nu-i o idee bună și poate dăuna grav bilanțului.