Din seria “sunt timida dar ma tratez pentru ca fara networking mai e mult pana departe” – zic ca daca tot am inceput saptamana in forta cu un mega eveniment, sa o tin tot asa. De peste un an de zile imi tot zic ca intr-o zi cu soare o sa ajung si eu la Open Connect (transformat intre timp in Connect Hub). N-a fost sa fie soare, ieri a turnat cu galetusa.
Este greu sa explici oamenilor beneficiile participarii la evenimente de acest gen. Pentru ca nu sunt intodeauna palpabile si monetizabile. Nu imediat. Ce pot sa afirm este ca iti dau o stare de bine, te scot din decor (iar mie imi plaaaace sa ies din decor), te ajuta sa gandesti creativ. Iti vin idei pentru proiectele tale in timp ce altcineva vorbeste despre total alt subiect (note to self: de luat agenda si pix data viitoare). Schimbi idei cu oameni care nu stiu nimic despre tine, realizezi ca discursul tau repetat pe aceeasi colegi de birou si parteneri nu e tocmai perfect pentru ca omul din fata ta, care de-abia te-a cunoscut si nu prea intelege ce zici acolo.
Credeti ca un contabil este un simplu executant care prelucreaza acte si sta toata ziua cu nasul in cifre? Poate un contabil angajat. Dar un contabil antreprenor, trebuie sa vaneze ca sa manance. 🙂 Si uite cum contabilul nostru trebuie sa isi scoata nasul din cifre si sa invete sa se exprime coerent si cu carisma, sa povesteasca despre cine este si ce face, si mai ales de ce el si nu altul, in aproximativ 30 de secunde. Cam atat iti ia sa pierzi un om daca nu il incantati cu ceea ce spui. Contabilul trebuie sa aiba prezenta scenica, dictie. Sa fie in acelasi timp placut ca om si sa inspire incredere ca si profesionist. Oamenii au o anumita imagine usor negativa despre cum ar trebui sa fie un contabil si nu sunt multi dispusi sa renunte la ea, dar in acelasi timp valul nou de antreprenori insista sa lucreze cu oameni pe care ii plac si dincolo de profesional. Ceva de genul “eu nu am echipa, lucrez cu niste prieteni” – idee auzita la Digital Divas 2014. Pai sa ne imprietenim, daca-i conditie ca sa lucram impreuna. 🙂
Momentan, ca si contabil, ma confrunt si cu o alta problema: vreau si eu pentru firmulita mea un roll-up din acela pe care il vedem pe la toate evenimentele si m-am impotmolit cand mi-am dat seama ca nu prea stiu ce ar trebui sa scriu pe el, ce poza sugestiva sa aleg, cum aranjez scrisul in pagina si de-astea. Ce ziceti, asta e treaba de contabil? Este in epoca in care traim. Marketingul, construirea si vanzarea imaginii personale si a firmei pe care o reprezinti fac astazi parte din viata oricarui antreprenor-contabil si asta-i ceva cu care pur si simplu trebuie sa ne obisnuim si sa o adaugam in “fisa postului” sau pe lista de “to do”.
Una peste alta, sa socializam zic, ca primim pisicute dragute si rosii.