Pentru veniturile din chirii, lucrurile stau mai simplu decat in cazul drepturilor de autor, atat de simplu incat am reusit sa va explic tot ce aveti nevoie sa stiti in 5 minute de video. Avem si un exemplu de completare a declaratiei unice pentru veniturile din chirii cu caz concret pentru cei care au mai mult de 1 contract de inchiriere si cu caz concret atunci cand imobilul este detinut de 2 persoane (de exemplu 2 soti).
Daca aveti intrebari lasati-le in comentarii!
Spor la inchiriat! 🙂
188 Comments
Multumim. Foarte util.
Buna ziua.Dacă am închiriat de la 15 mai ,trebuie sa o depun in termen de 30 zile(pana pe 15 iunie) sau pana la 15 iulie?Contractul de închiriere se mai înregistrează la Fisc sau se depune doar Declarația Unica?Mulțumesc!
Contractul nu se mai inregistreaza la fisc, doar depuneti declaratia. Termenul este de 30 de zile in lege… 🙂
Buna ziua! In cazul in care dau spre inchiriere o locuinta si nu obtin nici un venit in Romania ( lucrez in alta tara UE) ce impozite si contributii trebuie platite? Mentionez ca venitul din chirii este sub 22.800 ron pe an. Multumesc!
Impozitul de 10% aplicat la 60% din suma.
Multumesc! O zi buna!
Multumim!
Daca am depus Declaratia 200 si 600 mai trebuie sa depun Declaratia unica? Multumesc.
Declaratia 200 este pentru anul 2017, declaratia 600 pentru anul 2018 (inteleg eu din ce ati scris). Trebuie depusa declaratia unica pentru anul 2018, da.
Multumesc pentru raspuns! Declaratia unica se poate depune si on-line?
Da, am un video pe tema asta.
https://www.youtube.com/watch?v=ClrEM6HpY68&t=1s
EXCELENT! Multumesc pentru clarificari.
Buna ziua Luiza,
Am o intrebare: cu cat se poate depune retroactiv, declaratia pe venit pentru persoane fizice?
venitul din chirie.
pot depune pe 2018?
nu imi amintesc daca am depus-o sau nu pentru 2018.
in cazul in care nu s-a depus, se mai poate depune?
multumesc frumos!
Buna ziua,
Singurul meu venit este de 750lei /luna din chirie. Din video am înțeles ca nu sunt obligată să plătesc cass. Întrebarea este sunt asigurată la sistemul de public de sănătate.? Sau ce trebuie sa scriu in declaratia unică.
Nu sunteti obligata sa platiti sanatate, dar neplatind nu sunteti asigurata; daca doriti sa fiti asigurata trebuie sa va asigurati optional si sa platiti contributia.
Toate aceste reguli se aplica celor care își închiriază locuință proprie cât și celor care subinchiriaza locuințe?
Da, cei ce subinchiriaza incaseaza si ei un venit din acea subinchiriere si ar trebui declarat ca venituri din chirii.
Buna ziua. Am scris mai jos dar citind acum mesajul dvs, pare că avem aceeași situație. Tot nu pot sa înțeleg cât plătesc pentru asigurarea de sănătate. Adică dacă am înțeles corect ar fi sa platesc 1140 lei (parca atât) pentru 6 luni?
Platiti pentru 6 luni daca DORITI sa va asigurati, nu sunteti obligata sa va asigurati in situatia in care venitul nu depaseste 22.800 lei.
Există oare posibilitatea de a plăti și altfel: trimestrial sau doar când ai nevoie?
Da ca nu sunteti in situatia sa fiti obligata sa platiti, exista posibilitatea sa nu va asigurati momentan si cand aveti nevoie depuneti declaratia unica cu bifa la asigurarea optionala, platiti pe 6 luni atunci.
Buna ziua!
Obtin venituri din chirii regular si din inchirierea camerelor in scop turistic dar in alt judet.Pentru veniturile obt.din inchirierein scop turistic, tin contabilitate in partida simpla,fiind un nr.mai mare de 5 camere.Acum as vrea sa inchiriez o garsoniera in scop turisitc in localitatea in care locuiesc.O sa contopesc aceasta “inchiriere” cu celelalte din “domeniu”,adica o bag la contabilitate in partida simpla? Sau platesc cf.normei de venit?Acum in localitatea in care locuiesc am si chirii ,sub 5,la care platesc impozit pe venit ,”forfetar:
Multumesc.
Astept opinia dv.
Tatăl meu a depus în fiecare an câte 2 declarații 220, câte una pt el și pt soția lui, pt un contract de chirie cu 300 eur/lună, pt un apartament deținut în comun, în regim simplu cu norme de venit; deci 2 x 2 declarații sunt aplicabile pt 2017:
– Câte o decl din 2016 pt un contract de chirie jul 2016-jul 2017
– Câte o decl din 2017 pt un contract de chirie jul 2017-jul 2018.
În principiu, pare o operație simplă, și video pare simplu. În practică, modul de calcul al impozitelor, cass și penalităților este terifiant. De asemenea, completarea declarației unice 212 este lucrare de master la contabilitate, aș aprecia ajutor.
1. Tot nu înțeleg dacă trebuie să completeze declarație rectificativă 2017. Din video și instrucțiuni înțeleg că doar dacă rectiică ceva, dar nu înțeleg dacă ”rectifică de fapt ceva”.
a. Dacă da și trebuie să completeze: se declară sumele efectiv plătite, sau sumele calculate prin cele 2 x 2 decizii de impunere ? (că sunt diferențe majore).
b. Bănuiesc că NU se declară penalitățile de întârziere ?
c. Bănuiesc că NU se declară și cass plătit în 2017 ?
d. Sper că se completează doar ce era în deciziile de impunere, NU ce era pe avize de plată sau pe chitanțe. Pt că nici pe chitanțe și nici pe avize NU este diferențiere clară între impozite și penalizări, nici între impozite 2017 și impozite 2016, ci scrie exact același lucru, ”imp ven din cedarea fol”, indiferent de ce reprezintă plata. Deci nu
știu să calculez ce s-a plătit efectiv impozit vs. penalizare vs. rămășiță 2016.
2. La declarația unică 212 pe 2018:
a. Soția lui a decedat în aprilie. Soția decedată mai face declarație și mai plătește impozit pe primele 4 luni ?
i. Pe următoarele 8 luni, impozitele se transferă direct la soț ?
ii. Soțul deci declară venit 50% din chirie pe primele 4 luni și 100% pe următoarele 8 luni ?
b. La ce curs se calculează chiria din lei estimată pe 2018 (300 euro pe lună) ?
c. Înțeleg că nu se declară și nu se plătește cass că venitul estimat e mai mic de 28000 lei
Menționez că și-a plătit cu religiozitate tot ce i-au spus să plătească în 2017, s-a prezentat de 4-5 ani pe an să verifice avizele de plată și să facă plăți exact cum spuneau funcționarii exact identice cu avizele de plată, și totuși dosarul de plăți și avize este terifiant – conține 4 decizii de plată foarte clare, 4 avize rezonabil de clare, 4 avize cu sume greșite care nu se adună și sunt corectate de mână, 2 titluri executorii cu somațiile aferente (?!), și 9 plăți a tuturor sumelor pe care i le-au comunicat, exact la momentul în care acestea i se comunicau. Am făcut un tabel cu 50 de linii să înțeleg ce a plătit și că a plătit tot (sigur, nu ies totalurile din cauza confuziei pe chitanțe și avize între plăți și penalizări, dar e rezonabil de corect per ansamblu).
Mulțumesc,
Stefan
Buna ziua, multumim ptr ajutorul cu videoclipul, am insa o intrebare referitor la plata CASS: daca am venituri din chirii peste 22800 pe an dar pentru 2 luni am venit zero, trec CASS doar 10%x 10 luni x salariul minim ? Asa ar rezulta din sectiunea CASS din declaratie..
Multumesc anticipat.
Venit zero nu puteti avea. Daca va referiti la faptul ca nu ati avut chiriasi, inseamna ca contractul este reziliat, dar acest lucru trebuia anuntat la ANAF, prin declaratie.
Multumesc ptr raspuns. Eu am contract doar pe 10 luni , 2 luni este gol apartamentul pe perioada vacantei si semnam un nou contract tot pe 10 luni, la inceputul scolii.
In aceste 2 luni fara contract, am un venit sub 1900 lei si de aceea intrebam, desi venitul anual este peste 22800 lei / an, 2 luni obtin sub cota de impozitare a CASS.
Daca contractul este pe 10 luni, 10 luni declarati in declaratie, nu 12 din care 2 cu venit zero. Astazi am postat un videoclip cu completarea declaratiei pentru veniturile din chirii pe Youtube, gasiti acolo model de completare.
Buna ziua. As vrea să știu dacă o persoană care are venit doar din chirie, nu lucrează, nu este in șomaj, cum rămâne cu plata cas/cass? Mai plătește? Daca da, cum se calculeza daca venitul este sub plafon, sub 1900? Mulțumesc.
P.s. sunt asigurată, dar nu știu până când, pentru că nu știu cât am de platit la cas /cass având venit brut sub plafon/1900
La veniturile din chirii nu conteaza daca sunteti salariata sau nu, daca veniturile depasesc 22.800 lei/an, platiti CASS. Inteleg ca venitul dvs este sub 22.800 lei/an (faceti calculul pe an nu pe luna), in acest caz nu aveti obligatia platii CASS.
Mulțumesc pentru răspuns. Pai rămâi asigurat sau ești obligat să plătești cass pentru a pastra asigurarea de sanatate? Am card, am verificat că sunt inca asigurată. Asta nu pot pricepe: daca venitul este sub acel plafon, tot trebuie sa platesti cas?
Nu platiti, nu sunteti asigurata.
Daca doriti sa fiti asigurata trebuie sa platiti la 6 salarii minime daca sunteti sub plafon.
Daca sunteti peste plafon, nu mai conteaza ce doriti, sunteti obligata sa platiti.
Sper ca am acoperit toate situatiile.
Buna ziua,
M-am pensionat anticipat la 61 an si 3 luni, in iulie 2017 cu o pensie de 828 lei.
Totodata, pentru un contract de inchiriere cu 500 lei/luna, plateam in 2017 ANAF-ului anual un impozit calculat la 16%, de 432 lei si CASS 153 lei (total 585 lei/an).
Acum, in 2018 la aceeasi chirie lunara, dar cu impozitul redus la 10%, platesc anual 342 lei, iar daca doresc sa-mi pastrez statatul de asigurat si optez pentru plata CASS, avand venituri sub plafon, platesc 1140 lei (total 1482 lei!?). Adica de 2,5 ori mai mult.
Gresesc eu sau imi scapa ceva?
Imi pastrez statutul de asigurat fiind pensionar cu pensie anticipata si nu mai trebuie sa cotizez la CASS?
Multumesc pentru rspuns.
Buna ziua. Persoanele nerezidente in Romania, care obtin venituri din chirii au obligatia sa plateasca CASS? Multumesc.
Buna ziua,
Am si eu o intrebare: pentru CASS se ia in calcul toata valoarea chiriei x12 luni sau doar 60% din chirie, avand invedere ca 40% este deductibil.
Concret, la o chirie de 500 eur/luna, platesc sau nu CASS? Venitul impozabil este sub 22.800 ron, dar total venit depaseste.
Multumesc frumos.
Buna ziua,
explicatiile dvoastra sunt de mare folos si extrem de clare si logice. Era nevoie de o astfel de persoana care sa faca putina lumina in haosul care se numeste ANAF. Felicitari pentru munca depusa!
As avea doua intrebari, daca imi puteti raspunde:
1) pentru anul 2018 am venituri din inchiriere in regim hotelier (prin AirBnB si Booking – banii imi sunt virati in lei, direct in cont de catre aceste firme straine), precum si dintr-un contract intre persoane fizice declarat deja la ANAF de mai multi ani. Pentru contractul cu chirie fixa declarat deja, totul este clar. Insa pentru veniturile realizate in regim hotelier, nu stiu cum sa le declar (ce tip de venit este acesta) si a doua problema este ca nu as putea estima un venit anual deoarece sumele difera enorm de la o luna la alta (de la 40 lei/luna la 400 lei/luna), iar din septembrie 2018 intentionez sa schimb si sa trec la un contract de inchiriere intre persoane fizice avand in vedere ca regimul hotelier merge foarte prost. Cum completez in acest caz declaratia unica pentru anul 2018?
2) plata impozitului se face in continuare in transe de 4 ori pe an?
Va multumesc foarte frumos pentru timpul si atentia acordate!
Mult succes in continuare
Emilia
Buna ziua,
in primul rand felicitari pentru munca depusa! Este extraordinar ca ati reusit sa faceti lumina in haosul care se numeste ANAF. Explicatiile dvoastra sunt clare si logice.
As avea 2 intrebari, daca se poate sa imi raspundeti, va rog:
1) Cum estimez venitul pe tot anul in declaratia unica 2018 avand in vedere ca am venituri din inchiriera unui apartament in regim hotelier, venituri care difera de la 40 lei/luna la 400 lei/luna? Nu stiu nici ce tip de venit este acesta deoarece banii imi intra in LEI in contul bancar direct de la AirBnB si Booking (acestea fiind firme straine). Mai mult, incepand cu septembrie 2018, doresc sa trec la un contract de inchiriere intre persoane fizice, cu chirie fixa lunara, deoarece venitul in regim hotelier este foarte mic. Nu stiu cat va fi aceasta chirie. Deci, practic, nu pot estima niciun venit anual, posibilitatile de venit fluctuand mult prea mult.
2) Plata pentru venitul estimat ptr anul 2018 se face tot in 4 transe ca si pana acum?
Va multumesc anticipat pentru timpul acordat
Succes in continuare
Emilia
Imi pare rau dar la regim hotelier nu ma pricep deloc.
Buna ziua! Am venituri din chirii mai mare de 22800, și nu sunt salariat. Plătesc pensie pt veniturile din chirii? Mulțumesc!
Da platiti, dar doar sanatate, pensie nu se plateste la veniturile din chirii.
Buna ziua
Ce curs euro se foloseste pentru venitul estimat din chirii 2018?
Cursul BNR de la finalul fiecarei luni in care incasati chiria.
Pai si de unde vom sti cursul euro pentru lunile ce urmeaza?
Se ia un curs mediu si se regularizeaza anul viitor, este o declaratie estimativa.
estimat 2018, nu 2017. Nu am cum sa stiu pana in 15 iulie cursul fiecarei luni din 2018. Trebuie sa fie alta regula, nu e asa? Multumesc
Pentru ca este estimat, pentru lunile la care nu stiti cursul, puneti unul estimat. Eu folosesc cursul de la 30 mai de exemplu.
Va multumesc mult pentru aceste clipuri m-au ajutat enorm, iar informatiile din comentarii au clarificat anumite incertitudini.
As avea insa cateva intrebari.
1. Daca chiriasii renunta la contract, instiintez ANAF printr-o declaratie, in momentul in care imobilul este ocupat de noii chiriasi, in termen de 30 de zile trebuie sa depun dinou declaratia unica? Daca da, in declaratie mentionez numai acel imobil sau toate celelalte?
2. Cum calculez venitul estimat pe 2018 daca valoarea euro fluctueaza, se va face o regularizare in 2019 pentru 2018?
3. Daca nu am alte surse de venit si doresc sa platesc cass pentru 6 salarii minime, mentionez asta undeva pe declaratie si virez suma in contul anafului? Sau e problema mea intre mine si cass si nu are nici o legatura cu asta?
Inca o data va multumesc pentru informatiile de valoare si va doresc mult succes.
Da, se depune o declaratie finala in 2019, acest lucru era obligatoriu si pana acum, daca chiria era incasata in valuta.
Buna seara,
ridic si eu o problema la care nu am gasit raspuns (altfel, extrem de utile informatiile, multumim foarte mult pentru efortul de a le impartasi public). Am 3 apartamente pe care le inchiriez. Intotdeauna fac contractele pe 1 an. Asadar, voi avea 3 contracte semnate in 2017 si care expira in 2018 si inca 3 contracte semnate in 2018 care vor expira in 2019. Deci, strict din perspectiva contractelor, voi avea 6 contracte active pe parcursul lui 2018, dar doar 3 proprietati de inchiriat. CUm este considerat acest lucru, din perspectiva campului unde trebuie sa aleg “Sub 5 contracte de inchiriere”?
Multumesc anticipat!
Se refera la 5 proprietati inchiriate, nu la numarul de chiriasi dintr-un an. Daca va pleaca chiriasul lunar ati avea 12 contracte dar o singura proprietate.
Inca o intrebare, va rog, daca se poate: in declaratie se calculeaza automat doar bonificatia de 5% aferenta platii pana la 15.12.2018. Nu apare nicaieri bonificatia aferenta depunerii declaratiei online. Pe aceasta o calculam singuri (practic va fi egala cu bonificatia aferenta platii pana la 15.12.2018). CUm procedam cu aceasta bonificatie: o mentionam undeva si in declaratia unica sau o scadem, pur si simplu, la momentul platii impozitului? Aceasta bonificatie se acorda si ea atat impozitului cat si CAS/CASS, nu-i asa? Multumesc inca o data!
Pe declaratia 212 se calculeaza automat bonificatia de 5% pt. depunerea on line. Pt. plata on line pana la 15.12.2018 deducerea de 5% se va face automat in declaratia 212 pe 2019. Sunt in aceeasi situatie si am intrebat de mai multe la ANAF. Nu o putem deduce singuri.
Buna seara. M am autentificat in SVP,am deschis linkul cu declaratie unica, am completat-o conform instructiilor postate in video, am Atașat declarația notariala si am validat formularul. As dori sa întreb cum pot verifica daca declarația unica a ajuns la ANAF?
In SPV in sectiunea mesaje primiti o confirmare (recipisa) pe care scrie ca formularul este valid.
Buna ziua, unde se ataseaza declaratia notariala?
Am validat declaratia unica Anaf insa mai am de adaugat o declaratie notariala.
Incepand cu 2019 nu se mai ataseaza documente la declaratia unica.
Buna ziua,
Ma puteti ajuta va rog cu cateva informatii legate de decalaratia unica?
Pentru un contract de chirie in lei cu data expirare 31.08.2017 pentru care s-a depus formularul 220 si s-au platit impozitul si CAS conform deciziilor de impunere primite , se mai completeaza declaratia unica? Mentionez ca nu am depus decalaratia 200.
Da, se depune declaratia unica pentru anul 2018 iar pentru 2017 depuneti doar daca aveti chiria in valuta, doar atunci trebuie regularizata suma.
Buna ziua , pentru un contract de inchiriere in valuta reizliat la data de 28.02.2018 se depune declaratia unica?
Da, se depune pentru cele 2 luni din 2018 si daca nu ati regularizat partea de 2017 completati si la 2017 cu regularizarea cursului.
Buna ziua, sunt cetatean german si obtin venituri de 600€ pe luna din chirii in Romania. Cat impozit trebuie sa platesc pe an si ce acte trebuie facute? Va multumesc
Buna ziua, in primul rand vrea sa va spun ca videourile dumneavoastra sunt foarte bune si usor de inteles. Intrebarea mea este: am inteles bine ca voi platii 10% din 60% din chiria bruta anuala si trebuie sa depun numai declaratia unica sau depasesc acei 22800lei/an si mai trebuie sa platesc impozit in plus si ca cetatean nerezident? Va multumesc anticipat!
Depuneti declaratia unica, platiti 10% impozit venit la 60% din chiria bruta anuala. O sa vedeti, calculeaza declaratia automat.
Daca 60% din chirie inseamna peste 22.800 lei/anual mai bifati si casuta de CASS. Inteleg ca sunteti nerezident roman si teoretic ati fi asigurat la sanatate in alt stat si daca ati face aceasta dovada ati putea fi scutit de sanatate aici in Romania (asta ca informatie generala).
Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu o informatie referitoare la rectificarea unui venit din chirii pe anul 2017. Daca in anul 2017 s-a depus declaratia doar pt 4 luni de chirie dar s-au incasat 12 luni cum rectific? in declaratia unica la venitul realizat pt anul 2017 inregistrez doar diferenta nedeclarata sau toata suma urmand sa primesc o decizie de impunere recalculate? Va multumesc!
Declaratia rectificativa tine locul celei vechi, deci in declaratia rectificativa trebuie sa puneti sumele pentru 12 luni, nu doar diferenta.
Declaratia rectificativa reprezinta declaratia asa cum trebuia ea sa arate de la inceput, doar ca are o bifa de rectificativa, ca sa se stie ca rectifica ceva depus eronat.
Buna ziua! Multumim pentru detalii.
Am urmatoarea situatie: un venit PFA pe baza de norma de venit conform cod caen 6202 obtinut pe tot anul 2018 care insumeaza 15.000 lei pe an. Din mai 2018 am inchiriat o garsoniera cu 1500 lei pe luna, ceea ce imi genereaza un venit net de 7200 lei aferente celor 8 luni din 2018. Cumulat obtin un venit de 22.200 care este sub limita de 22800 ceea ce nu implica plata cass. Intrebarea mea este daca conteaza faptul ca contractul meu de chirie nu este pe tot anul 2018 ci doar pe 8 luni si daca trebuie sa ajustez si limita de calcul pentru CASS confom perioadei de inchiriere in 2018. Mentionez ca in celelalte luni am obtinut venituri care nu depasesc 1900 lei.
MUltumesc anticipat!
Buna ziua, pentru contracte de închiriere in valuta care le am închis in Iulie 2017 si am depus d220 se mai compl declarația unica pt regularizare ? Mulțumesc ,
Daca l-ati inchis in iulie prin declaratia 220 ati facut atunci regularizarea sau asa trebuia. Deci nu mai depuneti 200 pentru 2017 pentru ca regularizarea cursului s-ar fi facut prin acel 220 de inchidere.
Buna seara! In conditiile obtinerii unui venit de 600 E / luna, 7200 E pe an, din inchirierea unui apartament, cum calculez impozitul datorat catre stat?
Trebuie sa completati declaratia unica, aveti la mine pe Youtube un video care va explica exact cum se completeaza pentru veniturile din chirii.
Buna ziua! Multumim tare mult pentru video, foarte util! Imi puteti spune va rog, in cazul in care pentru acelasi apt au existat in decursul anului 2 chiriasi, sume diferite de inchiriere, trecem in campuri separate, ca si cum ar fi doua contracte diferite, sau adunam suma? Multumesc!
Bună ziua! Am și eu o întrebare. Dacă contractele de închiriere nu se mai depun la Anaf, atunci unde se înregistrează? La notar? Sau se face pur și simplu un contract intre cele 2 părți, neinregistrat nicăieri? Mulțumesc
Buna ziua. Multumesc pentru video, este de un real ajutor.
Am totusi o intrebare, spuneati la un moment-dat despre completarea formularului in cazul in care sunt 2 soti co-proprietari. Va trebui sa depun pentru fiecare in parte cate un formular, cate jumatate din suma fara sa specific nicaieri lucrul asta? Sau unde va trebui sa specific ca mai exista un co-proprietar?
Spre exemplu: 600 de euro din chirii lunar, brut, apartamentul fiind in co-proprietate. Depun 2 declaratii unice cu cate 300 de euro pentru fiecare?
Multumesc frumos
Da, exact. Gasiti mai multe raspunsuri pe tema asta pe canalul de youtube sub videoclipul despre chirii.
Cat impozit se plateste la o chirie de 1050? Nu cunosc legislatia noua, incepand cu 1 ian. 2018. 10% din 1050*12? Multumesc mult!
Buna ziua! Va rog sa imi spuneti daca pot anexa ulterior depunerii declaratiei documentul notarial prin care cedez veniturile din chirii in favoarea sotului pentru ca suntem proprietari amandoi 50-50, dar a depus doar el declaratia, iar la momentul respectiv nu aveam actul la notariat. Ce e de facut? Pot sa-l depun la ANAF sau pot sa-l anexez ulterior? Care ar fi consecintele? Multumesc!
Buna ziua! Am o intrebare: in cazul in care deja s-au facut plati pentru impozit cu CAS pentru anul 2018, in martie si iunie, iar in momentul de fata nu mai datorez CAS, sumele platite se vor considera pentru impozit? Va multumsc!
Nu vor fi considerate din oficiu pentru impozit, trebuie sa faceti o cerere de compensare in acest sens. O puteti face prin SPV la sectiunea mesaje si veti primi raspuns.
Va multumesc mult!
Buna seara!Felicitari pt. explicatii si pt. filmuletele care explica pasii de urmat pt. completarea declaratiei unice.
Eu locuiesc si muncesc in strainatate si sunt asigurat pt.sanatate in acest stat .
Conform Declaratiei 603 in anul 2017, nu am platit CASS pt. veniturile din chirii si nici pt.trim.I si II ./2018.
Am completat si trimis declaratia unica ,iar intrebarea este ce se intampla cu plata CASS ,unde pot preciza faptul stipulat in declaratia 603.Pot anexa adresa de la casa de sanatate din tara unde am contract de munca si declaratia pe proprie raspundere conform modelului ANAF(declaratia 603)
Interesant este ca la inceputul anului 2018 aceste documente cf.Declaratiei 603 au fost depuse la ANAF.
Desemenea eu am platit pe anul 2018 cota parte 2 trim.,iar intrebarea este :trebuie sa astept sa vedem daca declaratia unica este bine completata si nu sunt greseli sau cand a fost depusa ea deja devine valida si se considera suma de plata cea care este trecuta in formular.
Pentru anul 2017 daca puteti raspunde care a fost sistemul de impozitare pt.chirii tot ca in anul 2018 :venit brut minus 40% ,iar impozitul a fost de 16% la venitul net.
De ce am adresat aceasta intrebare ,deoarece pana sa depun declaratia unica in luna iulie si unde a rezultat un impozit mai mic de plata ,eu deja platisem 2 trimestre ,iar sumele erau aceleasi ca in 2017, adica angajatii ANAF nu au scazut cota forfetara de 40% .
Va multumesc anticipat pt.raspuns
Buna ziua,felicitari pt. clarificari privind declaratia unica.Totul este profi si pe intelesul tuturor.
Intrebare :daca obtin venituri din chirii si muncesc in strainatate unde si locuiesc de 4ani ,avand asigurare medicala in statul respectiv ,mai platesc CASS aferente veniturilor din chirii?
Am depus declaratia unica ,iar la CASS nu am completat nimic ,iar formularul 603 care face referire la situatia celor cu asigurari de sanatate in state membre UE,trebuie anexat declaratiei unice ,inclusiv dovada de la Casa de Sanatate din strainatate.
Mentionez ca in anul 2017 nu am platit CASS si a functionat declaratia 603.
Multumesc anticipat pt. raspuns.
Daca sunteti asigurat in alt stat din UE si puteti aduce documente doveditoare, ati putea obtine o reducere de la plata CASS in Romania. Mai mult nu stiu sa va spun despre procedura exacta, dar va sfatuiesc ca orice acte ati depus sa nu va bazati pe depunerea lor si sa mergeti la ANAF sa intrebati in mod expres daca acestea au fost prelucrate si reducerea v-a fost acordata.
Buna ziua , am urmarit un filmulet privind completarea Declaratiei unice pe anul 2018 cu veniturile din chirii si pentru ca venitul estimat Nu depaseste plafonul minim si Nu as dori sa platesc cass intrucat vin rar in tara , ce ar trebui sa fac Nu bifez deloc date privind contributia casa si sectiunea2 si subsectiunea2 le las nebifate?
Va multumesc
Buna ziua,
Am depus formularul 212 pentru venituri pfa si din august am si venituri din chirii.
Pentru veniturile din chirii fac declaratie rectificativa si adaug aceste venituri?
Se trec inca o data veniturile din PFA in declaratia rectificativa?
Multumesc
buna ziua, am urmarit cu mare interes video cu compeltarea declaratiei unice. Am observat ca in exeplul pe care ati lucrat era trecut la capitolul 2.1.1.B- Date privind impozitul estimat, inainte de 2.1.1.1.B1 este trecut Curs BNR (presupun pentru cei care percep chiria in euro). In fisierul descarcat de mine de pe site-ul ANAF nu exista acesta casuta.
Cum se procedeaza in cazul in care valoare chriei este in euro?
Multumesc pe ajutor!
Casuta aia va trimitea pe site-ul BNR de unde puteati lua cursul valutar, acum intrati dvs pe BNR si luati cursul de acolo. Casuta aia nu facea nimic altceva, tot dvs trebuia sa va calculati in lei chiria, la cursul mediu lunar de pe BNR si sa o completati cumulat per an in declaratie.
In declarația luată de pe site nu apare . Deci practic Declarația unica este aceeași și pt contractele in lei și cele in valuta.
Buna ziua,
Imi cer scuze pentru intrebarile mele dar inchiriez pt prima data. Am facut contract de inchiriere pe 7 August 2018. Tot declaratia unica pt 2018 trebuie depusa? Ap este cumparat in timpul casatoriei si eu vreau sa platesc tot impozitul. Am fost la notar cu sotia si mi-a spus ca atat timp cat doar eu sunt trecut in contractul de inchiriere nu este nevoie de o declaratie de cedare a chiriei in favoarea mea. Ce sa fac? Multumesc frumos!
Pt contract facut in august tot declaratia unica 2018 o depun? Multumesc
Pt contract facut in August 2018 depun tot declaratia unica 2018??
Da, in 30 de zile de la incheierea contractului.
Salut, multumesc pentru lamuriri. Dupa ce am validat formularul si am primit recipisa, CUM PLATESC efectiv suma pe care o datorez statului?
Buna ziua, Vreau si eu sa va felicit pentru video-le postate si pentru toate comentariile/raspunsurile legate de Declaratia unica de venit. Suneti foarte la subiect, pe intalesul tuturor. Eu nu traiesc in Romania si m-ati ajutat foarte mult sainicep sa intaleg ce am de facut in privinta asta. Sunt cetateam roman si canadian, cu rezidenta in Canada, inchiriez apartamentul meu din Romania si pana in 2017 inclusiv am platit la ANAF, prin imputernicit, impozitul pe chirie. Inca mai am CNP (dar nu am carte de identitate, ca document fizic). Vreau sa va intreb daca trebuie sa imi inregistrez un cod NIF (Numar de Inregistrare Fiscala pentru nerezidenti in RO) ca sa pot plati impozitul pe chirie incepand cu 2018? alta intrebarea este : Daca voi completa NIF-ul meu in declaratia unica, de ce mai trebuie sa completez si Codul de Identificare Fiscala din Strainatate, din moment ce veniturile trebuie decalarate doar in RO unde platesc si impozitul? Mi se pare ca asta inseamna ca venitul meu din RO va fi transmis si autoritatilor din Canada. Stiti cumva ceva detalii despre asta? Va multumesc mult!
Sarut mana , va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: am depus electronic declaratia unica in luna mai 2018. Am completat atunc toate rubricile unde era necesar in cazul meu , inclusiv CASS si un contract de inchiriere. Acel contract de inchiriere s-a reziliat intre timp. Inteleg ca trebuie sa depun din nou declaratia unica datorita evenimentului numit reziliere. Întrebarea mea este daca trebuie sa completez din nou tot ce am completat in declaratia depusa in mai , adica inclusiv CASS , alaturi de rezilierea inchirierii ? Sau las totul gol cu exceptia raportarii rezilierii ? Multumesc mult !
Da, completati din nou, toate datele dar cu sumele recalculate pentru declaratia rectificativa.
Buna ziua, Eu am urmatoarea situatie: anul trecut am depus la ANAF contractul de inchiriere cu un chirias si D220 pentru un contract care este valabil un an de la 01.10.2017-30.09.2018. Eu am depus declaratia unica prin care am declarat venitul pentru 12 luni, pentru ca am considerat ca se va prelungi contractul incepand cu 01.10.2018.
Ce trebuie sa fac acum: fac doar act aditional de prelungire cu chiriasul si nu mai declar nimic la ANAF? Este corect, puteti sa-mi confirmati acest lucru?
Buna ziua! Vreau sa dau in chirie pentru prima data un apartament. Trebuie sa merg la anaf cu actele de proprietate ale apartamentului sau depun doar declaratia unica cu venituri din chirie?
Depuneti doar declaratia unica, nu mai trebuie vizat contractul la Anaf.
Multumesc!
Ca sa depui declaratia unica trebuie numar de contract, e obligatoriul campul 2.1.1.A.6.1 Numar Document care se refera la contractul de inchiriere care cica nu mai trebuie inregistrat. Deci nu inteleg, cum faci declaratia unica fara contract? Ce completezi la campul de numar document?
Buna Luiza.
Am o nelamurire in ceea ce priveste data contractului. Daca acesta este pe perioada determinata de 1 an, insa cu posibilitatea de posibila prelungire. In anul 2018 se declara venitul numai pe restul lunilor ramase din an, iar daca nu se prelungeste in 2019 voi face declaratia rectificativa si adaug data de incetare a activitatii?
Iar daca e prelungire de contrac declar in mod normal pe 12 luni?
In 2018 se declara doar veniturile aferente lui 2018 indiferent pe ce perioada este contractul.
Wow. Deci daca am un contract incheiat in martie 2018 pana in martie 2019 pe declaratia unica din 2018 declar doar lunile ramase din 2018 (martie-decembrie)?
Da, este corect. Declaratia se refera la veniturile aferente anului 2018 deci doar acelea se declara. Restul de luni sunt aferente lui 2019 si vor fi impozitate atunci.
Multumesc!
Buna ziua,
Urmeaza sa intru in concediu de crestere copil, pot obtine venituri din chirii fara sa pierd indemnizatia? Daca chiria este de 1300 ron pe luna voi plati 10% din 60 %?
Multumesc
Buna ziua,
Daca venitul din chirii estimat pe 2018 pentru care platesc impozitul anticipat pana la 15 decembrie 2018 este mai mare decat cel real pana la sfarsitul anului ce se va declara in declaratia unica din 2019 ( pentru anul 2018 ) cum se face regularizarea cu ANAF-ul daca acestia nu mai emit decizie de impunere/regularizare?
Practic cum imi primesc inapoi banii platiti in plus la ANAF?
Buna! Te rog ajuta-ma ca eu ceva tot nu inteleg.. 1. Daca apartamentul e detinut de sot si sotie fara precizari exacte de procente, si chiria pe locatie e 900 lei, atunci in declaratia unica a fiecaruia se va trece 450 lei si la suma asta se va face raportarea?
2. Daca ambii sunt pensionari se plateste si impozitul la sanatate oricum pentru venitul din inchiriere? Multumesc anticipat!
Buna ziua.Am o intrebare.Un contract de inchiriere in valuta de la 01.11.2018 prpprietarul incaseaza chiria in avans pe 6 luni.Cat trec la brut chirie ,2000 euro sau avansul de 6000 euro? Multumesc
Treceti venitul aferent anului 2018, respectiv noiembrie si decembrie.
Daca am un contract de inchiriere pt un apartament intre persoana fizica , eu , si o firma, aceasta virandu-mi lunar suma intr-un cont bancar, dar anul acesta nu am depus nicio declaratie unica, nimic , ce se mai poate face? Exista o amenda sau cum as putea proceda? In restul anilor am tot platit pe baza acelor declaratii depuse la Anaf, dar anul asta am intrat in confuzie totala cu schimbarile. Multumesc
Poti depune declaratia unica acum, online daca ai SPV, daca nu, la ghiseu.
Sal Luiza si iti multumim ca ne ajuti….acum daca am platit la ghiseu impozitul pe venit dintr o chirie si am de gind sa platesc si pe decembrie.2018 fiind de altfel la zi cu totul…..mai trebuie sa completez declaratia unica din martie 2019>?sau o sa completez urmatoarea declaratie unica din in 2020?sau cum sa procedez ,dealtfel mama mea prin procura mergea trimestrial si platea! multumesc si numai bine ! Lucian
Daca chiria nu este in valuta ci in lei nu mai copletati declaratia din martie 2019 cu regularizarea anului 2018 ci doar cu venitul pe 2019, daca inchiriati si in 2019.
Multumesc!
Daca am avut un contract de inchiriere perioada octombrie 2017 – aprilie 2018 ( 6 Luni ), sume declarate in Declaratia unica ( 2 luni 2017 – 4 luni 2018), iar acum am un nou contract de inchiriere pe alte 6 luni ( noiembrie 2018 – aprilie 2019 ), ar trebui sa completez Declaratia unica ca fiind rectificativa cu suma celor 2 luni din 2018?
Multumesc. Violeta P
Completati rectificativa cu sumele aferente celor 6 luni din 2018.
Buna ziua, Blogul dumneavoastra ne este de mare ajutor! Eu sunt rezident in Canada dar am CNP. Va rog spuneti-mi daca pot folosi CNP-ul in combinatie cu o adresa de ne-rezident in Romania. de asemenea, in Canada nu exista un Cod de Identificare Fiscala. Pot lasa acest numar necompletat, daca am rezidenta in alta tara?
Va multumesc!
Buna ziua!
Daca închiriez in luna nov2018 trebuie sa depun declaratia unica in dec2018?
Contractul il mai inregistrez la ANAF sau chiriasul merge la unitatea militara unde lucreaza doar cu un contract fara viza ANAF? O sa l ia in considerare contabilitatea de acolo pt decontare?
Depuneti declaratia unica in 30 de zile de la incheierea contractului. Contractul nu se mai inregistreaza la Anaf.
Pot sa declar orice suma ca valoare de inchiriere lunara sau exista un prag minimal?
Nu exista nici o lege care sa va impuna un anume plafon sau sa va oblige sa cereti o anume chirie chiriasului dvs. Exista o prevedere care spune pe scurt ca daca pretul este considerat ca fiind “derizoriu” inspectorul poate estima el valoarea venitului.
Buna dimineata! Am inteles ca daca obtii venituri din chirii si ai mai mult de 5 contracte de inchiriere, se considera activitati independente si trebuie platit CAS, Este adevarat? Dvs spuneati mai sus intr-un raspuns ca pt venituri din chirii nu se plateste contributie la pensie. De asemenea m-ar interesa daca se plateste in cazul a 5 contracte sau incepand cu 6. Nu este clara exprimarea “mai mult de 5 contracte”,,,, Va multumesc anticipat
Este adevarat ca aveti obligatia inregistrarii fiscale sub o forma aleasa de dvs. Daca alegeti PFA si daca depasiti plafonul, aveti obligatia platii CAS. Dar puteti opta pentru un SRL caz in care nu aveti obligatia platii CAS. Depinde ce alegeti si depinde de suma veniturilor.
Va multumesc pentru raspuns. Care este exact acest “prag”, 5 sau 6 contracte? Am vazut ca in declaratia unica trebuie sa selectezi “mai putin de 5 contracte”. Daca ai 5 contracte, mai poti selecta acel camp?
5 contracte este pragul. Adica daca aveti 5 trebuie sa va autorizati activitatea.
Felicitări pentru ce faceți! Foarte util și instructiv. O întrebare: pentru declararea acum a unui contract de închiriere, încheiat în 2016, se completează doar declarația unică? Din video-ul dvs. am reținut că declarația unica se refera doar la veniturile realizate în anul în curs (2018). Prin urmare, cum declar veniturile din 2016 și 2017? Mulțumesc.
2016 declarati pe formularul vechi. 2017 puteti declara tot in declaratia unica in care completati si 2018.
Am tot cautat pe net si nu gasesc unde pot sa platesc impozitul online. Imi puteti spune/arata?
Multumesc
Platiti impozitul din contul dvs de la banca online, adica din aplicatia de la banca dvs online. Conturile in care platiti le gasiti in declaratia unica, in josul paginii aveti un link. In video-uri la final arat si unde este link-ul exact cu conturile.
Ma intereseaza si pe mine. In mod normal ar trebui sa poti plati de pe contul personal creat pe ghișeul.ro. Eu am incercat dar la link-ul Anaf imi spunea ca nu aveam nimic de plata. Drept pentru care am sfârșit tot la ghișeu….
Obligatiile nu apar inca in SPV, de aceea va spune pe ghiseul ca nu puteti. Platiti din contul dvs personal, prin transfer bancar.
Buna ziua
Am un contract de inchiriere nou, incheiat pe 15 decembrie 2018, dar data efectiva de inchiriere este 1 iarnuarie 2019. In momentul de fata, nu exista anul 2019 in formularul declaratiei unice, deci cum as putea declara venitul in acel termen de 30 zile? Va multumesc.
Buna ziua , am o problema daca vreau sa declar acum o chirie incepand cu 01/01/2019 ? imi apare o eroare , vad ca declaratia de pe pe site pdf ul , este pt anul 2018 ? Trebuie sa astept reactualizarea ei pt 2019 ,?
Mai asteptati un pic! O sa apara.
Buna ziua. Am completat declaratia 220 pentru anul 2018 si am tot asteptat instiintarea de plata pana cand a trecut anul, fiind convins ca am rezolvat problema. La inceputul anului 2019 am vazut pe net ca s-au facut multe modificari si ca declaratie 220 nu mai este valabila. Ce pot sa fac acum la 08.01.2019 privind anul 2018 si ce probleme pot sa am ?
Trebuie sa depuneti declaratia unica pentru anul 2018.
Imobilul proprietate l-am închiriat, prin contract de comodat, ONG-ului meu! ONG-ul, la rândul lui, a subînchiriat un spațiu, cu destinație „spațiu comercial”, unei societăți comerciale, pt. un magazin de desfacere mărfuri. În acest caz, contractul de închiriere încheiat de ONG cu chiriașul se mai înregistrează la Fisc, din moment ce nu se plătește impozit pe chirie?. Mulțumesc anticipat!
Buna ziua. Anul trecut am depus Declaratia Unica pentru venituri obtinute din chirii si in noiembrie am platit impozitul. Chiria este in euro si in calculul impozitului eu am luat un curs de referinta mare 4,8, In tot anul 2018 BNR a avut cursul sub aceasta valoare. Intrebarea mea este: acum pana pe 15 martie 2019 la capitolul Date privind veniturile realizate in anul 2018 trebuie sa completez ceva sau atata timp cat am platit mai mult poate sa ramana asa ? Multumesc anticipat !
Bună ziua ma interesează și pe mine la o chirie de 700 lei /luna în anul 2018 cât ar trebui sa plătesc la impozit🤔?
Buna ziua,
Mulțumesc mult pentru video este foarte folositor. Am și eu o întrebare. Am închiriat apartamentul pe care îl dețin pe 01 Iunie 2018. In 30 de zile am depus declarația unica.
Suma pe care trebuie sa o plătesc este cea din declarația unica pentru 2019?
Ce trebuie sa depun in 2019 și pana când este termenul (declarația unica pentru 2018 a fost depusă imediat după închiriere)?
Mulțumesc anticipat!
Nu, aceea este suma pentru 2018. Pentru 2019 depuneti alta declaratie pana pe 15 martie 2019.
Mulțumesc pentru răspuns! In declarația unica pentru 2019 pe care trebuie sa o depun pana in Martie 2019 trebuie sa estimez veniturile pentru 2019 cf contractului de chirie, corect? Asta înseamnă ca impozitul pentru 2019 va tb plătit pana in Martie 2010. Am înțeles corect ?
Am vrut sa zic 2020 nu 2010, scuze de greseala
Da, este corect. Pana pe 15 martie 2020.
Buna Luiza,
Te rog ajuta-ma cu informatia legata de termenul de plata pt impozitul din chirii aferent anului 2019. este 15 dec 2019? se primeste vreo bonificatie?
Multumesc,
Liliana
Inca nu se stie acest lucru.
Buna seara , Anul acesta plafonul e stabilit la 24960. C A S și CASS se plătește la venit brut sau net din chirii? La brut îl depășesc la net ( -40% cheltuieli deductibile ) nu . Mulțumesc .
La net se plateste.
Buna.
Daca am un contract de inchiriere, care genereaza venituri sub 22800ron, pot opta sa platesc CAS pentru venitul net declarat? Adica, va conta aceasta plata, la calculul pensiei (cand va fi momentul 🙂 )?
Sunt salariata, deci si asigurata….Pur si simplu ma gandesc la viitorul, care doar pare foarte indepartat 🙂
Multumesc
Bună. Dacă sunt împuternicit să dau în chirie și să încasez chiria pentru apartamentul surorii, respectiv cumnatului meu, cum trebuie declarat la anaf? Se completează declarația în numele lor, sau în numele meu? Mulțumesc
Pe numele proprietarului.
Buna ziua.
Tot nu inteleg. Cu ce se completeaza in formularul declaratiei unice, campul cu numarul contractului de inchiriere daca acesta nu se mai inregistreaza la anaf? Daca se face un contract sub semnatura privata si nu se inregistreaza la anaf ce numar are , ca sa se poata completa acel camp? Va multumesc.
Buna seara, am urmarit cu interes postarile dvs. si va multumesc pentru efortul depus. Felicitari!
Dar, cum nu am gasit raspunsul la problema mea in raspunsurile oferite, va detaliez putin problema.
Am incheiat un contract de inchiriere incepand din ianuarie 2019, unde la proprietari sunt trecute 2 persoane, eu si sotul iar la chirias, o persoana juridica.
Mentionez ca atat eu cat si sotul suntem inregistrati in SPV ANAF si trebuie sa depunem doua declaratii.
Intrebarea este daca formularul stie sa imparta la 2 venitul sau trebuie sa l impart eu?
Spre exemplu: chiria lunara este de 1000 lei /luna pentru amandoi. In declaratia mea voi trece ca venit pe 12 luni 6000lei ( jumatate din chirie *12 luni), si la declaratia sotului 6000 lei?
Ma gandesc ca in situatia in care ar trebuii sa trec atat la mine cat si la sot, venit anual estimat 12000lei, nu vom fi impozitati fiecare pentru cate 12000 lei?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Trebuie să împărțiți venitul din chirii în două
Buna seara.
Va rog sa ma lamuriti intr o problema. Eu si sotul am incheiat un contract de inchiriere cu o persoana juridica in ianuarie 2019, In contract suntem trecuti amandoi, deci impartim atat venitul cat si impozitul.
In completarea declaratiei unice online, la venitul estimat pe 12 luni, vom imparti noi venitul pe 12 luni? s-au il va impartii formularul declaratiei unice din SPV.
Spre exemplu: chirie 1000 lei/luna pentru doua persoane. ( 500 eu/500 sot).
In declaratia mea voi trece ca venit anual 500 lei * 12 luni= 6000lei, si in declaratia sotului la fel?
Ma gandesc ca daca voi competa in fiecare declaratie venitul estimat conform contractului, adica 1000 lei*12luni=12000, vom fi impozitati fiecare pentru suma de venit anual de 12.000 lei, adica dublu.
Multumesc anticipat pentru raspuns,
Bună ziua! In cazul in care există două apartamente inchiriatî trebuie depusa declarația pentru fiecare în parte? Va mulțumesc!
buna ziua,
Am un ctr de inchiriere autoturism incheiat in 15.01.2018 cu durata 15.01.2018-15.01.2019. Am depus declarataia unica pt anul 2018 la momentul respectiv.
in 16.01.2019 am incheiat alt contract pt acelasi autoturism cu durata 16.01.2019-16.01.2020.
intrebarea mea este :cum depun declaratia unica pt anul 2019?
Va trebui sa trec si suma calculata pt perioada 01.01.2019-15.01.2019 ( ramasa din vechiul contract) si suma calculata pt noul ctr din 16.01.2019?
trebuie sa scriu numerele de inreg si perioada fiecarui contract? exista aceasta posibilitate in declaratia unica?
Va multumesc
Buna ziua!
Am un ctr. de inchiriere pe 2019 incepand cu 01.02.2019 la care am facut declaratia unica prin serviciul online inainte de a apare ordonanta prin care se specifica inregistrarea contractelor de chirie la anaf.
Intrebare: care sunt pasii de urmat pentru a inregistra cererea si contractul de inchiriere tot online?.
Multumesc anticipat!
Buna ziua, Am întrebat eu la ANAF fiind in aceeași situație si mi-a zis ca înregistrarea contractelor nu este obligatorie . Dacă s-a depus declarația nu mai aveți obligația de a le înregistra. In ordonanța se scrie “ se pot interegistra “ . Dovada înregistrării contractelor se face cu recipisa de depunere a Declarației + declarația sau copie după cererea de depunere la sediul ANAF . Acesta a fost răspunsul lor telefonic . O zi buna
Foarte utile clipurile . Felicitari!
Multumesc!
Va rog sa ma lamuriti : nu gasesc data de 2019 , pe declaratia unica , este decat 2018 , unde gasesc pe SPV cea cu 2019 ? multumesc mult
Buna ziua. Pana la ce data trebuie plătit impozitul pe veniturile realizate în 2019 pentru a beneficia de bonificatie? Multumesc anticipat
Inca nu stim acest lucru, nu stim nici macar daca va fi o bonificatie pe 2019 sau cat va fi ea.
buna ziua, Am o intrebare, daca proprietarul care inchiriaza munceste si plateste cass in strainatate, mai plateste cass din chirie?
Daca aduce documentele doveditoare cerute de lege, nu ar mai plati Cass in Romania.
Buna ziua ! si multumim pentru altruismul tau !
In cazul unui contract de inchiriere in valuta , cu continuitate din 2018 in 2019 va trebuii sa depun pana la 15 martie 2019 atat declaratia rectificativa (pentru cursul euro 2018) cat si o alta declaratie unica pentru 2019 ?
Sau in declaratia rectificativa pentru 2018 pot scrie si venitul estimat pentru 2019 ?
O zi frumoasa tuturor !
Nu ii zice rectificativa ci regularizatoare. Deci nu bifezi rectificativa decat daca corectezi ceva. Daca regularizezi anul 2018 completezi sumele finale fara acea bifa. Pe aceeasi declaratie estimezi si 2019.
Buna ziua,
Daca am primit, prin donatie, un apartament de la parinti iar parintii vor sa-l inchirieze iar venitul va fi incasat de catre ei (eu fiind de accord), ce documente trebuie emise a.i. impozitul sa-l plateasca beneficiarii venitului (parintii) si nu eu?
Multumesc frumos!
Buna ziua!
daca nu se mai inregistreaza contractul la anaf de unde luam nr lui pentru a trece pe declaratia unica ?
Numar si data ii dari dvs in momentul intocmirii.
Buna ziua Luiza,
Multumim ca ne ajuti si apreciez efortul pe care putini il fac ….felicitari! vin cu o intrebare mai putin discutata si anume ,cind nu mai dorim sa inchiriem locuinta (cazul meu) ce facem sau cum facem cu declaratia unica .?sau o depunem cu venituri 0 ….?ma refer intr-un eventual exit sa mai inchiriez(1ap).
Multumesc !
Nu se depune pe zero, se depune doar daca exista venituri.
Multumesc !
Buna ziua. Mulțumesc pentru toate informațiile oferite! O sa pun o întrebare pe lângă subiect și sper sa nu va deranjeze. Poate ma puteți ghida către o soluție. Dacă vreau sa aflu informațiile despre plătile făcute la cnas, casmc, cass etc, cum se procedează? Nu e vorba de a cauta online ca ești asigurat, ci sa știu dacă totul este plătit, dacă am vreo datorie.. Se poate face un cont online asa cum avem la anaf?
Buna ziua! Locuiesc cu chirie . Ii tot cer proprietarului meu sa imi arate contactul inregistrat la Anaf, imi tot arunca niste scuze . Ulterior, mi a spus ca trebuie completata doar declaratia unica. In cazul acesta, la ce anume ar trebui sa fiu atenta pt a ma asigura ca documentul prezentat de el este absolut legal ? Ce caracteristici ar trebui sa contina acel document/documente/contract pt a fi autentic? Multumesc
Da, nu se mai inregistreaza contractul la Anaf, el este in vigoare de la data semnarii. Nu are nevoie de o stampila sau o declarare sa fie “autentic”, in vigoare.
Buna ziua. Am depus anul acesta declaratia unica pt venituri din strainatate 2018. Anul acesta ma inchiriat un apartament si vreau sa depun delcaratia cu veniturile estimate pt 2019. Intrebarea mea este: Depun o declaratie noua doar cu veniturile din chirii estimate pe 2019 sau trebuie in aceasta declaratie sa trec din nou veniturile din 2018? Multumesc pt multele lamuriri din video-uri dvs. 🙂
Buna. Se pot depunde doua declaratii de venit din inchirierea unui imobil ( bun comun sot sotie) in acelasi cont SPV ?
Nu, fiecare CNP are un SPV separat.
Buna ziua.
Imi puteti lasa un video sau o pagina din blog, unde discutati despre:
-taxe si impozit pe venit, din mai mult de 5 contracte de inchiriere.
-cum declar venitul de pe chirie din mai mult de 5 contracte de inchiriere.
Sau sa imi explicati in cateva randuri aicea.
Multumesc, o zi frumoasa.
Buna ziua, suntem coproprietari sot-sotie. Am depus declaratia pe venit (venitul declarat integral) doar unul din noi. Ce se intampla in acest caz? Multumesc petntru informatii, in sfarsit cineva care face lumina in domeniu.
Va multumesc pentru apreciere! Faceti intre dvs si sot o hartie la notar ca cel care nu a depus declaratia cedeaza venitul celuilalt. Declaratia o tineti dvs. nu o depuneti nicaieri. In caz ca ANAF va cere lamuriri, duceti declaratia.
Buna ziua. Am urmarit cu atentie explicatiile D-vs. Pot spune ca sunteti prima persoana care imi clarifica multe dintre intebarile pe care le aveam. Au mai ramas doua:
1.Sunt PFA si acum la sfarsit de an dau in chirie o locuinta. Intrebare: se vor cumula veniturile din activitate PFA cu veniturile din inchiriere, in vederea platii sanatatii si a pensiei? Adica impreuna trebuie sa depaseasca pragul salariului minim, sau separat?
2. In declaratia unica rectificativa pe care o voi depune pt. declararea obtinerii de venituri din chirii, unde se bifeaza la punctul I.1.1.A.1- punctul 3(Cedarea folosinţei bunurilor (altele decât cele de la pct.4 și pct.5) sau punctul 4 (Cedarea folosinţei bunurilor calificată în categoria venituri din activităţi independente)?
Va multumesc mult pentru amabilitate.
1. Se cumuleaza veniturile, impreuna sa depaseasca plafonul. 2 bifati prima varianta expusa.
Buna ziua! Am inchiriat un apartament, sot-sotie , coproprietari. Nefiind rezidenti in Romania, ne este mai greu cu declaratia la notar de cedare a venitului celuilalt.
In acest caz , eu, sotia depun declaratia unica cu jumatate din suma primita din chirie? Sotul la fel, tot cu jumatate din suma ceruta in contract? (In contractul de inchiriere sunt mentionata eu si chiriasii)
Multumiri
Buna seara! In cazul in care persoana rezidenta fiscal in Romania detine un apartament intr-o tara UE pe care il inchiriaza – unde declara venitul si plateste taxele aferente din inchirierea apartamentului? In tara in care se afla apartamentul sau in Romania? Multumesc